Clinica Smile logo

Endodonti

Treatment of the dental pulp and periapical tissues.

Endodontics is a branch of conservative treatment. It focuses on treating diseases of the tooth pulp, i.e., the tissue inside the crown and tooth periapical tissues. Endodontics deals with bacterias infecting the chamber and channels running in the tooth root.

Tannlege i Oslo Norge

Vi ringer deg!

Eller tar kontakt på epost.

Frogner

Bygdøy Allé 18, 0262 Oslo

Grønland

Brugata 1, 0186 Oslo

Grünerløkka

Majorstuen

Parkveien 19, 0350 Oslo

Konsultasjon

En konsultasjon er en evaluering av tennene dine. Hvis du ikke har sett en tannlege på et stund,  du kan være bekymret eller flau over den nåværende tilstanden til tennene dine. Våre dyktige tannleger vil ikke være fordømmende eller få deg til å føle deg dårlig om din nåværende tannhelse. Tannlegen ønsker å hjelpe deg med dine tennene, forbedre helsen og velvære.

Undersøkelse

Ved en tannsjekk vil tannlegen foreta en grundig kontroll av tenner og tannkjøtt. Tungen, munnhulens slimhinner, samt kjeveledd og tyggemuskler undersøkes også.Ved førstegangs undersøkelse hos oss må du fylle ut et helseskjema. Her fyller du ut litt informasjon om deg selv. Her opplyser du også om du eventuelt har sykdommer eller bruker medikamenter. Dette er for å gi deg en bedre og tryggere behandling.

AirFlow Tannrens

AirFlow er et instrument som blåser små saltvann partikkeler og vil dermed fjerne tannstein og  overfladisk misfarging på en effektiv og skånsom måte for eksempel kaffe, te, brus og røyk. Behandling inkluderer fjerning av tannstein – scaling, sandblåsing og fluorisering. <30min.

Tannfylling

En fylling i en tann er den vanligste behandling av et hull (karies) i en tann. En fylling forhindrer ytterligere skade, fordi den beskytter det området hvor bakteriene hadde trengt inn. Å legge en fylling i en tann med hull i, anses som den enkleste og best behandlingen. Det er naturligvis hvis det lar seg gjøre å legge en fylling på tannen. Røntgenbilder kan benyttes for å vurdere hvor dypt hullet er i forhold til tannerven.

Tanntrekking

Når en tann har et veldig stort hull som ikke lar seg fylle, eller fikse med andre former for behandlinger, må den trekkes. Det samme gjelder også en tann som har hatt et stort hull veldig lenge og har fått betennelse i kjeven rundt roten.